دایرکت هوشمند اینستاگرام الپیدان

آموزش برگزاری مسابقه در دایرکت اینستاگرام با سیستم دایرکت اتومات الپیدان

آموزش مسابقه در دایرکت اینستاگرام

فهرست مطالب

اگر تا حالا مسابقه‌ای توی پیج اینستاگرامت برگزار کردی، احتمالاً می‌دونی که جواب دادن به صدها دایرکت از شرکت‌کننده‌ها چه‌قدر زمان‌بره! بخصوص اگه بخوای چند تا سوال طرح کنی و به هر سوال یه امتیازی بدی و در آخر هم امتیاز کل کاربر رو بهش بگی که اصلا امکانپذیر نیستاما با سیستم دایرکت هوشمند اینستاگرام الپیدان می‌تونی کل فرآیند مسابقه — از ثبت‌نام، پرسیدن سؤال‌ها، محاسبه امتیاز تا اعلام نتیجه و ارسال کد تخفیف — رو به‌صورت کاملاً خودکار انجام بدی.ویژگی خاصی که پاسخگوی خودکار الپیدان داره اینه که به هر کاربر فقط یه بار اجازه میده توی مسابقه شرکت کنه.تو این مقاله قدم‌به‌قدم یاد می‌گیری چطور با الپیدان یه مسابقه تعاملی تو دایرکت برگزار کنی که هم جذاب باشه، هم بدون نیاز به دخالت دستی مدیریت بشه.


ایده کلی مسابقه در دایرکت

میتونی به یه یا چند یا حتی همه روش‌های زیر، مخاطبات رو به شرکت در مسابقه دعوت کنی و ازشون بخوای کلمه کلیدی یا عدد مورد نظر رو برات بفرستن:

  • ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام
  • گذاشتن کامنت زیر پست یا ریلز
  • گذاشتن کامنت در لایو
  • استوری ریپلای

توی این نوع مسابقه، کاربر کافیه فقط کلمه کلیدی‌ای که گفتی (مثلاً “مسابقه”) رو در دایرکت یا کامنت زیر پست یا لایو، یا به صورت استوری ریپلای ارسال کنه.

بسته به جایی که کاربر اون کلمه کلیدی رو فرستاده، سیستم دایرکت خودکار اینستاگرام الپیدان، یا کامنت خودکار اینستاگرام، یا پاسخگوی خودکار لایو یا استوری فعال میشه.

از اون لحظه، الپیدان به‌صورت خودکار مسیر مسابقه رو شروع می‌کنه:

  1. چک می‌کنه آیا این کاربر قبلاً تو مسابقه شرکت کرده یا نه.
  2. اگه شرکت نکرده، بررسی می‌کنه آیا فرم اطلاعات تماسش رو قبلاً پر کرده یا نه.
  3. اگه فرم پر نشده باشه، ازش می‌خواد اطلاعاتش (نام، سن، جنسیت، تلفن، ایمیل و…) رو وارد کنه.
  4. بعد از تأیید اطلاعات، مسابقه شروع میشه و سؤالایی که تو مشخص کردی، یکی‌یکی براش ارسال میشه و ازش می‌خواد گزینه صحیح رو انتخاب کنه.
  5. بعد سیستم چک می‌کنه جوابش درسته یا نه. اگه درست باشه امتیاز اون سؤال رو بهش میده و اگه اشتباه باشه، پیام میده که جواب اشتباهه و میره سراغ سؤال بعد.
  6. بعد از تموم شدن سؤال‌ها، امتیاز کل کسب‌شده رو به کاربر نشون میده.
  7. بسته به امتیاز نهایی، کد یا درصد تخفیف ویژه براش نمایش داده میشه.

نکته مهم: تو هر جایی از مسیر می‌تونی قابلیت شرط فالو یا فالو اجباری دایرکت هوشمند الپیدان رو استفاده کنی و از کاربر بخوای برای ادامه مسابقه، پیج رو فالو کنه.


طراحی فلوچارت مسابقه (ساختار فلو (Flow) مسابقه در الپیدان)

برای پیاده‌سازی این مسابقه در پلتفرم دایرکت هوشمند الپیدان، باید از قابلیت‌های فلوچارتی (Flow Builder) استفاده کنی.

در ادامه مراحل اصلی ساخت این فلو رو توضیح می‌دیم:

 

۱. ساخت فیلدها و برچسب‌های مورد نیاز

برای فیلدهای اطلاعات کاربر یه سری فیلدهای آماده مثل نام، نام خانوادگی، موبایل، ایمیل، آدرس و… تو الپیدان هست که می‌تونی هرکدوم رو خواستی استفاده کنی.

اگه به فیلدهای دیگه‌ای مثل حوزه کاری، سن، میزان تحصیلات، شغل فعلی و… نیاز داری، باید اول فیلدهای مورد نظرت رو تو منوی فیلدها بسازی.

برای این مسابقه باید یه فیلد به اسم “امتیاز مسابقه اول” (یا هر اسم مشابهی) و از نوع عدد بسازی که امتیاز هر کاربر توش ذخیره بشه.

بعد هم برای اینکه بتونی چک کنی کاربر قبلاً تو مسابقه شرکت کرده یا نه، یه برچسب به اسم “شرکت در مسابقه اول” یا مشابهش تو منوی برچسب مخاطبان بساز.


شروع ساخت فلوچارت مسابقه در پاسخگوی خودکار الپیدان:

مرحله اول: تنظیم تریگرها و کلمه کلیدی مسابقه

توی اولین نود، اول یه یا چند مدل تریگر انتخاب کن،
بعد کلمه کلیدی یا عدد مورد نظر خودت رو مشخص کن.


مرحله دوم: چک کن ببینی کاربر قبلاً تو مسابقه شرکت کرده یا نه

یه نود از نوع شرط بساز و تنظیم کن که برچسب “شرکت در مسابقه اول” برای کاربر چک بشه.

مثلاً:
اگه کاربر قبلاً شرکت کرده بود، پیام زیر براش بفرست:

علی رجبی عزیز،
شما یه بار تو این مسابقه شرکت کردی و امتیاز ۷۵ گرفتی. هر نفر فقط یه بار می‌تونه شرکت کنه.
به زودی مسابقه بعدی شروع میشه. لطفاً پیج رو دنبال کن تا باخبر شی.
ممنون از شرکتت 🌟

نکته: تو متن بالا اسم و امتیاز کاربر از فیلدهای مربوطه گرفته و نمایش داده میشه.

اگه کاربر هنوز شرکت نکرده بود، با یه نود جدید مسیر شروع مسابقه رو بساز.

بررسی شرکت در مسابقه دایرکت اینستاگرام


قابلیت فرم ساز رو استفاده کن:

سپس با یه نود شرط دیگه می‌تونی چک کنی اگه کاربر فرم اطلاعات تماس رو پر کرده، بره مرحله بعد و سوال اول ارسال بشه
ولی اگه پر نکرده، ازش بخواه قبل از شروع مسابقه اطلاعات تماسش رو وارد کنه و مرحله‌به‌مرحله ازش بپرس.
هر اطلاعاتی که می‌گیره، به‌صورت خودکار تو فیلد مربوطه ذخیره میشه.
بعد از تکمیل فرم، سیستم خودش به سراغ سؤال اول میره.
اگه کاربر قبلاً اطلاعات رو پر کرده بوده، سیستم مستقیم سؤال اول رو براش می‌فرسته.

قبل از ارسال سؤال اول، به کاربر برچسب “شرکت در مسابقه یک” داده میشه تا نتونه دوباره شرکت کنه.

مثلا در این عکس یه نمونه سؤال هست که برای کاربر ارسال میشه و باید از بین گزینه‌های ۱ تا ۴ (تا ۱۳ گزینه می‌تونی بسازی) یکی رو انتخاب کنه.

نکته: گزینه‌ها رو با دکمه‌های انتخابی بساز. دقت کن اشتباهی از دکمه عادی استفاده نکنی، چون دکمه انتخابی باعث میشه به‌محض کلیک، بقیه دکمه‌ها حذف بشن و کاربر دیگه نتونه نظرش رو عوض کنه.

فرض کنیم گزینه دوم درسته. اگه کاربر گزینه دیگه‌ای رو انتخاب کنه، پیام اشتباه بودن رو می‌گیره.
اگه درست جواب داده باشه، با یه نود اکشن، امتیاز اون سؤال به فیلد “امتیاز مسابقه۱” اون کاربر اضافه میشه.

 


شرط فالو اجباری منعطف در اینستاگرام

بعد با یه نود شرط فالو اجباری چک کن ببین کاربر پیج رو فالو داره یا نه.
اگه فالو داشته باشه میره سراغ سؤال بعد،
اگه نه، پیامت رو بفرست و ازش بخواه پیج رو فالو کنه تا بتونه ادامه بده.
بعد از فالو کردن، سؤال دوم براش ارسال میشه.

نکته: میتونی شرط فالو اجباری رو هر جای فلوچارت قرار بدی. ما بعد ازسوال اول گذاشتیم که کاربر رو ابتدا درگیرو مشتاق کنیم و بعد ازش بخواییم فالو کنه که نرخ تبدیل ورودی به فالوور به شدت افزایش پیدا میکنه . این همون قابلیت شرط فالو منعطف الپیدان هست.


سؤال‌ها یکی‌یکی برای کاربر ارسال میشن.
نکته: هر سؤال می‌تونه امتیاز متفاوتی داشته باشه. مثلاً هرچی سوال‌ها سخت‌تر میشه، امتیازش رو بالاتر بگیر.

بعد از تموم شدن سؤال‌ها، یه پیام براش میره که امتیاز کلش رو نشون میده.
حالا می‌تونی با نودهای شرط تعیین کنی بسته به امتیاز نهایی، چه آفر یا تخفیفی بگیره.

مثلاً:

  • اگه امتیاز زیر ۳۰ بود → هیچ آفر نده
  • اگه بین ۳۰ تا ۶۰ بود → ۱۰٪ تخفیف بده
  • اگه بین ۶۰ تا ۹۹ بود → ۱۵٪ تخفیف بده
  • اگه امتیاز کامل ۱۰۰ گرفت → یه هدیه ویژه براش بفرست 🎁

می‌تونی حتی یه فیلد به اسم “کیف پول اعتباری” بسازی و بسته به امتیازش یه مبلغی شارژش کنی که موقع خرید بعدی ازش کم بشه و عملاً تخفیف بگیره.

حالا میخواییم کاملترش کنیم و کاربر رو پیگیری کنیم ( قابلیت پیام یادآوری یا فالووآپ)
بسته به تخفیفی که بهش میدی بهش برچسب همون تخفیف رو هم بده البته اول باید برچسبها رو در منوی برچسب الپیدان درست کنی)
بعد میتونی بعد از نهایت 23 ساعت چک کنی که اگر هنوز خرید نکرده یه پیام پیگیری براش بره


نکات حرفه‌ای برای طراحی مسابقه

  1. از نود تاخیر ( Smart Delay ) استفاده کن
    بین هر سؤال ۲ تا ۳ ثانیه تأخیر بذار تا گفتگو طبیعی‌تر بشه.
  2. از پیام‌های متنوع استفاده کن
    برای پاسخ درست یا غلط، چند پیام مختلف بنویس تا رباتی به نظر نرسه.
  3. از Placeholderها استفاده کن برای شخصی‌سازی
    مثلاً بگو:
    آفرین [Field:Name]! جواب درست بود 👏

آنالیز شرکت‌کننده‌ها

میتونی از طریق برچسب “شرکت در مسابقه اول”، تعداد کل شرکت‌کننده‌ها رو ببینی.
یا تعداد کاربرایی که برچسب مثلا “تخفیف 10درصد” رو گرفتن یا کاربرایی که برچسب تخفیف رو گرفتن و خرید هم کردن


گرفتن خروجی اکسل برای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند:

در منوی مخاطب الپیدان میتونی بر اساس همه اون برچسبها و فیلدهایی که درست کردی فیلترهای دقیق و کامل پیاده کنی برای کمپینهای هدفمند
مثلا فیلتر کنی که کسانی که توی مسابقه یک شرکت کردن و برچسب کد تخفیف 10 درصد رو بهشون دادیم و تا الان از اون کد تخفیف استفاده نکرد بعد از لیست مخاطبانی که این مشخصات رو دارن خروجی اکسل بگیری و براشون ایمیل یا اسم ام اس بزنی
یا اونهایی که اون مشخصات رو داشتن و خرید کردن. از لیستش خروجی بگیری و بهشون دوره تکمیلی با تخفیف رو پیشنهاد بدی

مزایای برگزاری مسابقه در دایرکت اینستاگرام با الپیدان

برگزاری مسابقه در دایرکت اینستاگرام فقط یه سرگرمی نیست، بلکه یه روش حرفه‌ای برای رشد سریع پیج و افزایش فروشه. وقتی با سیستم دایرکت هوشمند الپیدان این کار رو انجام بدی، نه‌تنها تعامل کاربرات چند برابر میشه، بلکه اطلاعات باارزشی مثل شماره تماس، سن، جنسیت و علایق‌شون رو هم به‌صورت خودکار جمع‌آوری می‌کنی. این یعنی می‌تونی کمپین‌های بعدی رو دقیق‌تر و هدفمندتر بسازی. از طرف دیگه، کاربران حس ارتباط واقعی و شخصی با پیج پیدا می‌کنن و تجربه متفاوتی از برندت خواهند داشت.
نتیجه‌اش هم مشخصه: افزایش نرخ تبدیل ورودی‌ها به فالوور،
افزایش تعامل، رشد فروش و ساخت یه جامعه واقعی از دنبال‌کننده‌هایی که برندتو می‌شناسن و بهش اعتماد دارن. در واقع، برگزاری مسابقه در دایرکت اینستاگرام با الپیدان یه مسیر هوشمند برای تبدیل مخاطب به مشتری وفاداره.

الپیدان به صورت حرفه ای مدیریت پیج اینستاگرام شما رو به عهده میگیره. یک پاسخگوی 24 ساعته

 

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا